storstada

Storstädning

Både hemma och på företaget behövs en rejäl storstädning ibland. Och det alldeles oavsett om du/ni städar ofta. Vi hjälper gärna till att göra rent hus hos dig eller på kontoret. Vår duktiga städpersonal vet precis hur en riktig storstädning går till och gör ordentligt rent från golv till tak. Vi använder alltid miljövänligt städprodukter som är speciellt anpassade för de ytor vi storstädar. Vad som ingår i en rejäl storstädning ser du på checklistan här nedan.

Checklista vid storstädning

Kök

  • Avtorkning av alla köksskåp utvändigt
  • Avtorkning av spis, fläkt, kyl/frys och diskmaskin utvändigt
  • Rengöring av diskbänk/köksbänk och kakel
  • Rengöring av kran och diskho
  • Städning av sopskåpet/lådan
  • Rengöring av mikro och ugn
  • Avtorkning av alla lister och dörrar
  • Dammsugning och våttorkning av golv
  • Putsning av fönster vid diskho om sådant finns

Badrum

  • Rengöring av dusch och/eller badkar inklusive golvavlopp
  • Avkalkning av väggar och fogar
  • Rengöring av handfat och blandare, samt kakel under och ovanför handfat
  • Rengöring av samt runt toalettstol,
  • Utvändigt torkning av väggar och badrumsskåp (utvändigt)
  • Utvändig rengöring av tvättmaskin och ev torktumlare

Alla rum

  • Fönsterputsning (vid förfrågan)
  • Dammsugning av golv och klädda/stoppade möbler
  • Dammsugning och skakning av små mattor (om möjlighet finns)
  • Avtorkning av dörrar, karmar, lister, fönsterbrädor, kontakter, strömbrytare och alla fria ytor
  • Putsning av speglar
  • Tömning av samtliga papperskorgar (vid förfrågan)
  • Damning av möbler och övriga fria ytor
  • Dammsugning och våttorkning av golv

Har du övriga önskemål? Hör av dig till oss!
Vår städgaranti: Om du mot förmodan inte blir nöjd med något, hör av dig inom 48 timmar så löser vi det.

Att tänka på:

  • Se till att du plockar undan så gott du kan innan vi kommer och städar. Det gör det lättare för oss att komma åt överallt och ger dig ett ännu bättre resultat.
  • Försök att vara hemma en liten stund för att möta städpersonalen, åtminstone vid första städtillfället. Då ser du vilka det är som kommer för att städa hemma hos dig. Det känns tryggt både för dig och för oss att få ett ”ansikte” på varandra. Du kan också passa på att visa personalen om det är något som du eventuellt har missat att berätta för oss vid det första hembesöket.
  • Om du har ömtåliga saker hemma som kan gå sönder eller åsamka skador så vill vi att du meddelar oss om detta.
  • Du lämnar din nyckel till oss på kontoret på Söderkullagatan 8 i Borås. Vi ordnar en nyckelkvittens som du får kopia på. Skulle du av någon anledning vilja säga upp din städning får du givetvis tillbaka din nyckel!
  • Vårt timpris avser 1 timmes städning per person som städar.
  • Vid avbokning måste du avboka minst 48 timmar innan städtillfället,
    annars faktureras du på hela beloppet.
  • Vid städning på röda dagar eller helgdagar gäller ej ordinarie pris.
  • Efter städtillfället betalar du beloppet som du blir fakturerad, varefter Clean Företagsstäd ansöker om resterande belopp (RUT-avdrag) hos Skatteverket. Du som kund är ansvarig för att ta reda på om du har rätt till RUT-avdrag. Vid eventuellt avslag från Skatteverket blir fakturerar vi dig och du blir betalningsskyldig även för det beloppet.
  • Vi lämnar ”nöjd kund”-garanti och åtgärdar eventuella fel.
  • Du måste reklamera eventuella fel till oss inom 48 timmar efter städtillfället, därefter är du själv ansvarig för att åtgärda eventuella fel.

Kontakta oss för en offert