box

Flyttstäd

Flyttstäd är viktigt! Alla som flyttar vill komma till en bostad som är ren och känns fräsch. Men att själv ta hand om sin flyttstädning kan vara trist. Du vill ju fokusera på ditt nästa boende, inte städa det hem du lämnar. Ta hjälp av oss och låt oss sköta din flyttstäd. Då kan du vara säker på att de som kommer efter dig blir nöjda. Vi vet nämligen hur man flyttstädar för att få ett riktigt bra resultat.

Checklista för flyttstäd

Samtliga rum

  • Dammsugning
  • Fuktmoppning
  • Rengöring av golvlister, kontakter, dörrar, karmar, fönsterbrädor, element
  • Rengöring av garderober, både in- och utvändigt
  • Rengöring av in- och frånluftsventiler
  • Fönsterputsning

Kök

  • Rengöring av kyl, sval och frys, både in- och utvändigt samt under (frys rengörs endast om den är avfrostad då städningen påbörjas)
  • Rengöring av spis, både in- och utvändigt
  • Rengöring av diskmaskin, både in- och utvändigt
  • Avtorkning av skåp, lådor och bänkar
  • Avtorkning av köksfläkt

Badrum

  • Rengöring av all sanitet, även under badkar (fronten måste vara avlägsnad och monteras tillbaka av kunden)
  • Rengöring av kakelväggar
  • Rengöring av tvättmaskin, torktumlare och torkskåp, både in- och utvändigt
  • Rengöring av förvaringsutrymmen
  • Rengöring/rensning av avlopp
  • Rengöring av ugnsplåtar
  • Rensning av golvbrunnar
  • Avtorkning av persienner
  • Rengöring av möbler, lampor, prydnadssaker som lämnas kvar till nästkommande hyresgäst (vid förfrågan)
  • Städning av balkong/altan (vid förfrågan)

Har du andra/fler önskemål? Hör av dig så hjälper vi dig.

Att tänka på:

Tänk på att fastigheten/lägenheten bör vara helt tom när vi kommer. Kyl och frys ska vara avstängda med utdragna kontakter, så att vi kommer åt att städa både bakom och vid sidorna. Vill ni att vi städar biytor som balkong, garage och förråd är det bara att säga till vid bokningen. Se gärna till att badrummets avlopp är synligt när vi kommer så att vi kan rengöra det. Tack!

  • Vårt timpris avser 1 timmes städning per person som städar.
  • Vid avbokning måste du avboka minst 48 timmar innan städtillfället,
    annars faktureras du på hela beloppet.
  • Vid städning på röda dagar eller helgdagar gäller ej ordinarie pris.
  • Efter städtillfället betalar du beloppet som du blir fakturerad, varefter Clean Företagsstäd ansöker om resterande belopp (RUT-avdrag) hos Skatteverket. Du som kund är ansvarig för att ta reda på om du har rätt till RUT-avdrag. Vid eventuellt avslag från Skatteverket blir fakturerar vi dig och du blir betalningsskyldig även för det beloppet.
  • Vi lämnar ”nöjd kund”-garanti och åtgärdar eventuella fel.
  • Du måste reklamera eventuella fel till oss inom 48 timmar efter städtillfället, därefter är du själv ansvarig för att åtgärda eventuella fel.

Kontakta oss för en offert