
Hemstäd
Vi hjälper dig med städningen!
Bor du i Borås med omnejd (Alingsås, Svenljunga, Tranemo, Ulricehamn) och vill få tid över till annat? Då kan vi på Clean Företagsstäd hjälpa dig med hemstäd.
Vi är proffs på städning och älskar att göra fint hemma hos våra kunder. När du kommer hem möts du av ett välstädat hem som luktar friskt och fräscht. Hos oss går kundernas önskemål först. Därför bestämmer vi tillsammans hur städningen ska skötas hemma hos just dig.
Vi på Clean Företagsstäd jobbar inte bara med städning. Hos oss får du även hjälp med tvättning, återvinning av skräp, trädgårdsarbeten som gräsklippning eller lövkrattning. Vi är öppna för det mesta!
Hör av dig till oss på 033-10 22 29 eller info@cleanforetagsstad.se och berätta vad du vill ha hjälp med.
Checklista för hemstäd
Det här ingår när du anlitar Clean Företagsstäd att städa hemma hos dig.
Kök
- Rengöring av samtliga bänkar
- Avtorkning av skåpsluckor
- Rengöring av sopskåp/låda in- och utvändigt
- Putsning av fönster vid diskho om det finns
- Rengöring samt polering av blandare och diskho
- Rengöring av diskbänk
- Avtorkning av fläkt (ej fläktfilter)
- Rengöring av spis/spishäll
- Utvändig avtorkning av kyl/frys/ugn
- Rengöring av mikro in- och utvändigt
- Avtorkning av bord och stolar
Badrum
- Rengöring av toalettstol
- Rengöring av badkar och/eller dusch, golv och väggar
- Rengöring av handfat, blandare, samt runt om handfatet
- Torkning av tvålbehållaren och tandborstbehållare om sådan finns
- Putsning av speglar
Alla rum
- Damning av fria ytor (om du har väldigt många saker på bänkar/fönsterbrädor/hyllor torkar vi runt dessa så gott det går)
- Dammtorkning av alla lister
- Dammsugning av soffor, mattor och golv
- Våttorkning av golv
Har du övriga önskemål? Hör av dig till oss!
Vår städgaranti: Om du mot förmodan inte blir nöjd med något, hör av dig inom 48 timmar så löser vi det.
Att tänka på inför städningen:
- Se till att du plockar undan så gott du kan innan vi kommer och städar. Det gör det lättare för oss att komma åt överallt och ger dig ett ännu bättre resultat.
- Försök att vara hemma en liten stund för att möta städpersonalen, åtminstone vid första städtillfället. Då ser du vilka det är som kommer för att städa hemma hos dig. Det känns tryggt både för dig och för oss att få ett ”ansikte” på varandra. Du kan också passa på att visa personalen om det är något som du eventuellt har missat att berätta för oss vid det första hembesöket.
- Om du har ömtåliga saker hemma som kan gå sönder eller åsamka skador så vill vi att du meddelar oss om detta.
- Du lämnar din nyckel till oss på kontoret på Söderkullagatan 8 i Borås. Vi ordnar en nyckelkvittens som du får kopia på. Skulle du av någon anledning vilja säga upp din städning får du givetvis tillbaka din nyckel!
- Vårt timpris avser 1 timmes städning per person som städar.
- Vid avbokning måste du avboka minst 48 timmar innan städtillfället,
annars faktureras du på hela beloppet. - Vid städning på röda dagar eller helgdagar gäller ej ordinarie pris.
- Efter städtillfället betalar du beloppet som du blir fakturerad, varefter Clean Företagsstäd ansöker om resterande belopp (RUT-avdrag) hos Skatteverket. Du som kund är ansvarig för att ta reda på om du har rätt till RUT-avdrag. Vid eventuellt avslag från Skatteverket blir fakturerar vi dig och du blir betalningsskyldig även för det beloppet.
- Vi lämnar ”nöjd kund”-garanti och åtgärdar eventuella fel.
- Du måste reklamera eventuella fel till oss inom 48 timmar efter städtillfället, därefter är du själv ansvarig för att åtgärda eventuella fel.