Flyttstäd
Flyttstäd är viktigt! Alla som flyttar vill komma till en bostad som är ren och känns fräsch. Men att själv ta hand om sin flyttstäd kan vara jobbigt.
Du vill ju fokusera på ditt nästa boende, inte städa det hem du lämnar. Ta hjälp av oss och låt oss sköta din flyttstäd. Då kan du vara säker på att de som kommer efter dig blir nöjda. Vi vet nämligen hur man flyttstädar för att få ett riktigt bra resultat.
Vi utför främst flyttstäd i Borås, Ulricehamn, Kinna med omnejd.
Tjänstebeskrivning för flyttstäd
Samtliga Rum
Vårt team hos Clean Företagsstäd tar ett helhetsgrepp om renligheten i ditt hem med en grundlig genomgång av samtliga rum. Vi börjar med att dammsuga alla golv för att avlägsna damm och smuts, följt av noggrann fuktmoppning för att få golven att glänsa. Därefter riktar vi fokus på golvlister, kontakter, dörrar, karmar, fönsterbrädor och element för att säkerställa att inget område lämnas obehandlat. Vi går även igenom garderoberna, både in- och utvändigt, samt ser till att in- och frånluftsventiler är fria från damm och smuts. För en fullständig upplevelse erbjuder vi fönsterputsning som ger ett klart och skinande resultat.
Grundlig flyttstäd av köket
Köket är ofta en central plats i hemmet och kräver särskild uppmärksamhet i en flyttstäd. Vi börjar med en omfattande rengöring av kyl, sval och frys, vilket inkluderar både in- och utvändiga ytor samt rengöring under enheterna. För att din spis ska vara i toppskick rengör vi den både in- och utvändigt. Diskmaskinen får samma behandling, med både in- och utvändig rengöring. Skåp, lådor och bänkar torkas av noggrant för att avlägsna matrester och smuts, och vi avslutar med att torka av köksfläkten för att försäkra oss om att luften i ditt kök är ren och fräsch.
Flyttstäd av badrummet
Badrummet får i vår flyttstäd en genomgående behandling där all sanitet rengörs noggrant, inklusive områden under badkar där fronten måste vara avlägsnad i förväg av kunden. Kakelväggar får en grundlig rengöring för att avlägsna kalk och smuts, medan tvättmaskin, torktumlare och torkskåp rengörs både in- och utvändigt. Vi ser till att alla förvaringsutrymmen är rena och organiserade. Avlopp, ugnsplåtar och golvbrunnar rensas och rengörs för att säkerställa god hygien och funktion. Persienner torkas av och, vid förfrågan, kan vi även ta hand om rengöring av möbler, lampor, prydnadssaker samt städning av balkong eller altan.
Checklista för flyttstäd
Samtliga rum (flyttstäd)
- Dammsugning
- Fuktmoppning
- Rengöring av golvlister, kontakter, dörrar, karmar, fönsterbrädor, element
- Rengöring av garderober, både in- och utvändigt
- Rengöring av in- och frånluftsventiler
- Fönsterputsning
Kök (flyttstäd)
- Rengöring av kyl, sval och frys, både in- och utvändigt samt under (frys rengörs endast om den är avfrostad då städningen påbörjas)
- Rengöring av spis, både in- och utvändigt
- Rengöring av diskmaskin, både in- och utvändigt
- Avtorkning av skåp, lådor och bänkar
- Avtorkning av köksfläkt
Badrum (flyttstäd)
- Rengöring av all sanitet, även under badkar (fronten måste vara avlägsnad och monteras tillbaka av kunden)
- Rengöring av kakelväggar
- Rengöring av tvättmaskin, torktumlare och torkskåp, både in- och utvändigt
- Rengöring av förvaringsutrymmen
- Rengöring/rensning av avlopp
- Rengöring av ugnsplåtar
- Rensning av golvbrunnar
- Avtorkning av persienner
- Rengöring av möbler, lampor, prydnadssaker som lämnas kvar till nästkommande hyresgäst (vid förfrågan)
- Städning av balkong/altan (vid förfrågan)
Har du andra/fler önskemål gällande din flyttstädning? Hör av dig så hjälper vi dig.
Att tänka på vid flyttstädning:
Tänk på att fastigheten/lägenheten bör vara helt tom när vi kommer för att utföra flyttstäd. Kyl och frys ska vara avstängda med utdragna kontakter, så att vi kommer åt att städa både bakom och vid sidorna. Vill ni att vi städar biytor som balkong, garage och förråd är det bara att säga till vid bokningen. Se gärna till att badrummets avlopp är synligt när vi kommer så att vi kan rengöra det. Tack!
- Vårt timpris avser 1 timmes flyttstädning per person som städar.
- Vid avbokning måste du avboka minst 48 timmar innan din bokade flyttstädning,
annars faktureras du på hela beloppet. - Vid flyttstädning på röda dagar eller helgdagar gäller ej ordinarie pris.
- Efter städtillfället betalar du beloppet som du blir fakturerad, varefter Clean Företagsstäd ansöker om resterande belopp (RUT-avdrag) hos Skatteverket. Du som kund är ansvarig för att ta reda på om du har rätt till RUT-avdrag. Vid eventuellt avslag från Skatteverket blir fakturerar vi dig och du blir betalningsskyldig även för det beloppet.
- Vi lämnar ”nöjd kund”-garanti och åtgärdar eventuella fel.
- Du måste reklamera eventuella fel till oss inom 48 timmar efter städtillfället, därefter är du själv ansvarig för att åtgärda eventuella fel.